0 4

Самостійність багато в чому залежить від характеру, темпераменту, особливостей дитини, тому і не можна вигадати єдині правила навчання малюка незалежності дій і думок. Так само не завжди просто визначити, в який момент "не може" змінюється на "не хоче". Тому спробуємо перерахувати лише принципові моменти.

1. Починається самостійність із справ - сам доповз до іграшки, сам присунув табурет і запалив світло, сам наділ штанці. А потім приходить і самостійність вибору, рішень, суджень. Спочатку утрудняє життя батькам і те, і інше. Але треба вчитися спілкуватися з такою дитиною, а не намагатися повернути його в колишній стан маленької грудочки в пелюшках. І доведеться давати йому свободу - дедалі більше.

2. Не треба допомагати дитині, поки він не попросить. Навіть якщо малюк не уміє говорити - дочекайтеся, поки він протягне ручки, загляне вам в обличчя. А якщо здається, що дитина звертається за допомогою занадто часто - все одно в ній не відмовляйте, але вигадайте привід, щоб дещо відкласти своє втручання (на термін, співвимірний віку дитини). Дитині старше допомагайте не стільки справою, скільки радою.

3. Частіше давайте дитині завдання і доручення. І не втручайтеся в їх виконання, не контролюйте (принаймні, явно), і не переробляйте на очах у дитини те, що у нього не вийшло.

4. Вчіться вірити і довіряти дитині. Завжди є небезпека, що він видасть бажане за дійсне і поступить не так, як ви розраховували. Але це не привід набридати йому нескінченними питаннями: "Ти почистив зуби? Помив яблуко? Не чіпав печиво перед обідом"? і займатися удома оперативно-розшуковою діяльністю.

5. Освоєне уміння повинне приносити дитині приємний бонус. Наприклад, сам одягається - має повне право вибрати одяг. І так будь-яка навичка дає або більше свободи, або нові можливості, або заощаджений час батьків (яке має бути витрачене на дитину).

6. Частіше говорите замість "малий ще" - "спробуй". Думайте не про те, як заховати усе недитяче, а про те, які заходи безпеки вжити при знайомстві малюка з дорослим світом. Даруєте дитині не лише іграшки, але і справжні речі.

7. Не відмовляйтеся від допомоги, запропонованої малюком. Робіть разом домашні справи. Пояснюйте свої дії, навчитеся озвучувати хід ваших думок, пояснювати свої вчинки.

8. Для виховання самостійності у будинку потрібна особлива обстановка. По-перше, маленькій людині повинно бути зручно у нашому величезному світі - легкі стійкі табурети, маленький стільчик у раковини, низькі шафки з дитячими речами. По-друге, дитина не повинна на кожному кроці побоюватися порушення якої-небудь заборони. По-третє, батькам слід заздалегідь змиритися з тим, що в процесі освоєння нових дій малюк щось зіпсує, зламає і розіб'є. І дитини не повинне чекати покарання за таку випадкову провину.

9. Частіше не говорите, а запитуйте. Але не дурниці, перераховані в п.4. Ставте дитині важливі для нього питання і звертайтеся на рівних: "Як ти думаєш, що ще нам треба купити"?, "Ми обговорюємо, як переставити меблі на кухні, у тебе є ідеї"?

10. Самостійна дитина так само потребує батьківської уваги, турботи, рад і просто присутності. Пам'ятайте, що "самостійний" - не означає "самотній".

контакти

096 086 00 00

м. Бориспіль
вул. Гоголя, 2

пн - нд 7:30 - 19:00