31

У кожен період пильнування необхідно провести заняття, гру-забаву з дитиною, а потім надати йому можливість не спати самостійно, але, звичайно, під спостереженням дорослого.

У маленької людини ще слабкі резерви нервової системи, він швидко стомлюється, відволікається. Але як би не був малий неслушник, необхідно тренувати його увагу, уміння зосереджуватися. І якщо до того ж малюкові цікаво, він здатний до кінця року безвідривно займатися 10 - 15 хвилин.

Отже у часу занять намагайтеся дотримуватися тишу, це допоможе дитині швидше увійти до контакту з дорослим.

Батьки виховують і розвивають дітей найчастіше по натхненню, ніж по знанню, по науці. Особливо це стосується іграшок. Які не потрапили під руки, ті і даємо діточкам. Адже, напевно, тут є якісь закономірності, напевно, кожному віку треба підібрати свої іграшки. Адже чоловічок-то не стоїть на одному місці, він, навіть якщо батьки його не дуже які досвідчені і передбачливі, все одно росте, дорослішає, удосконалюється, має потребу у усе більш складних іграх.

Кожному мікровіку відповідають свої ігри, заняття. Ви вже знаєте, як слід займатися з малюком. Упродовж другого півріччя вам треба навчити малюка наступному:

- виконувати дії з 2 - 3 предметами (впливаючи на один предмет, малюк змінює в просторі положення іншого); викладати предмети з місткості шляхом її перевертання (висипати усі кульки з відерця або перевертати візок з кубиками);

- вкладати предмети в порожнистий простір (наприклад, в коробку, відерце);

- прокатувати предмети: штовхати іграшки від себе, йти за відштовхуваним предметом, прокатувати з лоточка;

- знімати предмети з опори: кільця із стержня, втулки з шнура, кулі із стрічки (стержні, шнури, стрічки розташовані горизонтально);

- нанизувати кільця великого розміру на стержень (у горизонтальній площині);

- роз'єднати два предмети або один, що складається з двох взаємозв'язаних частин: витягувати грибки, втулки з отворів панелі (столика, верстачка), відкривати матрьошки, бочата і т. п. (за допомогою стрічки, прийомом підтягування);

- відкривати коробки: знімати кришки з різних за формою коробок, відкривати і закривати фіксовані кришки, проштовхувати, висувати кришки на коробках;

- виконувати двохактні взаємовиключні дії: викладання - вкладання, зняття - нанизування, роз'єднання - з'єднання.

Як привчати малюка до цього? Один з методів - "Пасивних рухів", коли дорослий виконує завдання рукою малюка. Вірніше, спочатку старший здійснює усі необхідні операції сам, звертаючи на них увагу дитини, потім вони працюють спільно, і дедалі маленька людина стає усе більш активним учасником процесу.

І знову ж таки - не забувайте про принцип поступовості. Не квапитеся, наприклад, виконувати завдання. Дайте малюкові можливість розглянути предмети, звикнути до них. Якщо ви виконуєте якусь операцію спільно, запропонуєте дитині виконати завдання повторно, але посприяйте, щоб цього разу, він міг виявити більше самостійності, ініціативи.

Другий метод навчання можна позначити як "Випадкову дію". Дорослий заздалегідь так планує ситуацію, щоб поволі, непомітно підвести малюка до самостійного виконання завдання. Це, до речі, особливо важливо до 3 місяців, коли у дитини не склалося ще цілеспрямованої дії на предмети.

Пам'ятаєте? З 6 місяців немовлят учили захоплювати предмети з будь-якого положення. При цьому підбирали такі вправи, які дозволяли активізувати рухи великого пальця. Дітям додають іграшки, що мають ручку для захоплення, в основному це брязкальця. У магазинах їх асортимент невеликий, тому можна самим зробити іграшки, використовуючи "мордочки" лялькового театру бибабо. Так, наприклад, можна зображувати петрушку, матрьошку, зайчика, поросяти, мишутку, пришивши "мордочкам" чохольчики, які мають "ручки", "лапки". Чохольчик натягається на кеглю або довгасте брязкальце, а внизу, там, де починається ручка, стягується шнурком. Самоделку можна доповнити звуком, пришивши маленький дзвоник до ковпачка брязкальця або вклавши в кеглю дрібні предмети так, щоб вони гриміли, але не висипалися (для цього щільно заклеюють її основу).

Ранній розвиток дій рук - пальчиків дитини благотворно впливає на розвиток його мови. Тому слід цілеспрямовано розвивати ранні уміння малюка. З 8 - 10 місяців інтенсивно "працює" не лише великий палець руки, але і вказівний. Діти починають виконувати тонші рухи. Щоб розвинути моторику пальців малюкові дають коробочки, які відкриваються збоку, згори, шляхом проштовхування. Коробочки можуть бути різної форми: круглі, квадратні, довгасті, трикутні. Дитина самостійно знімає з них кришки, але закрити може лише ті коробочки, до яких кришки прикріплені, т. е. зафіксовані.

Від 10 - 11 місяців до 1 року 2 місяців - 1 року 3 місяців у дітей з'являються зачатки так званих функціональних дій, які відрізняються від маніпулятивних тим, що малюки починають поводитися з предметами не механічно, а цілеспрямовано (з чашки п'ють, гребінцем розчісуються ). Слід підібрати корисні іграшки.

Іграшок не повинно бути багато, велика кількість вражень веде до перевтоми, перезбудження. Добре, якщо, потрапивши в море іграшок, малюк, швидко статут, незабаром попросту втратить до них інтерес, але він може і почати ламати їх. Його руки отримають негативний "досвід" дії на світ.

контакти

096 086 00 00

м. Бориспіль
вул. Гоголя, 2

пн - нд 7:30 - 19:00