01

  Коли малюк з’являється на світ, він починає несвідомо рухати ручками і ніжками, а в міру розвитку ці рухи дитина починає контролювати. Завдання, яке стоїть перед кожними батьками: навчити свою дитину спритності рук, здатності керувати своїми рухами і маніпулювати ручками, ніжками, головою — одним словом, закласти основи для успішного розвитку дрібної моторики.

  Для розвитку дитини дрібна моторика дуже важлива для спритності в іграх, гортанні книжок, споруді дитячої залізниці або містечка з кубиків, управлінні ложкою і чашкою, застібанні гудзиків і зав’язування шнурків на своїх черевичках.
  Від спритності рук і управління своїми рухами безпосередньо залежить розвиток мовлення у дитини. Науково було доведено, що психічний розвиток дитини знаходиться в прямій залежності від того, як малюк управляє ручками.

  Визначити дану взаємозв’язок можна дуже просто. Вам достатньо попросити у малюка 1,5 і старше років показати спершу один пальчик, потім два, потім три. По черзі він повинен показати пальчики чітко, прямими. Це вірна ознака того, що крихітка вже може добре говорити. А якщо малюк мешкали, пальчики у нього напружені, мляві, згинаються і розгинаються разом, то говорити він швидше за все поки ще не вміє. І мислення, і розвиток мови будуть розвиватися тільки тоді, коли дитина навчиться чітко виконувати елементарні рухи.

  Якщо говорити науковою мовою: на кінчиках пальців рук знаходиться безліч рецепторів, які при русі посилають сигнали в клітини кори головного мозку, які відповідають за формування мови дитини. Ось чому при різних діях пальців рук у малюка паралельно формується мова і мислення.

  Малюки працювати пальчиками починають не відразу. Тільки праця і завзятість батьків у залученні інтересу їх дитини до ігор, що розвивають дрібну моторику, допоможуть домогтися блискучих результатів у швидкості розвитку мислення та можливості навчитися говорити.

  Для того, щоб розвинути моторику рук необхідно скористатися наступними порадами:

1. Маляті обов’язково серед іграшок необхідно надати пірамідки і конструктор.
2. Навчити дитину простим першорядним речам: тримати в руці і підносити до рота ложку і виделку, знімати колготки, а також їх одягати, шкарпеточки, кофточку і т.п.
3. Іграшки повинні бути в першу чергу різноманітними, розвиваючими пальчики, такі, щоб можна було їх розкрутити, натиснути, перевернути, скласти і розкласти.
4. Обов’язково малюйте пальчиковими фарбами та олівцями.
5. Поступово навчайте дитину розкручувати кришки з банок, нанизувати предмети на ниточку, наливати і виливати воду з леечку або інших ємних предметів, перевертайте сторінки книг (для перших книжок найкраще підійдуть з картонними сторінками).

  Нижче наведено кілька типових ігор, які розвивають дрібну моторику малюків віком від 2 років .

1 гра: «Кольорові крапельки» 
Результат гри: розвиток рухів пальців рук, координація рухів, концентрація уваги, а також навчання й тренування в розходженнях і зіставленні кольорів. 

Вам необхідно:

Три прозорих стаканчика з різного кольору рідиною (використовувати треба тільки харчові барвники
Три піпетки з закругленими кінцями
Невелика губка
Формочки для льоду з 12 осередків (розмежуйте по рядах червоним, синім і жовтим фломастерами)

Гра: малюкові поясніть, що його завдання полягає в тому, щоб перенести піпеткою із стаканчиків рідина кожного кольору так, щоб вона співпадала з відтінком відповідної формочки. Спочатку, звичайно ж треба показати на особистому прикладі, як треба грати. Потім воду переміщайте з формочок назад в стаканчики.
Пролиту повз водичку дитині необхідно зібрати губкою.

2 гра: «Корзинка прищіпок»  
Результат гри: розвиток дрібної моторики трьох основних пальців рук: великого, вказівного і середнього. 

Вам необхідно: 

Кілька прищіпок різного кольору
Велика корзина з невеликими краями

Гра: покажіть малюкові, як ви виймаєте по одній з насипаних до корзину прищіпок і трьома пальцями чіпляєте її до краю кошика. Виконайте декілька разів це рух, а потім дайте дитині. Після того, як він навчиться виконувати цю роботу, ускладните гру: попросіть його виймати і чіпляти до кошику прищіпки певного кольору чи форми.

3 гра: «Годинникар примружив око … »
Результат гри: координація рухів, розвиток рухів пальців, підготовка кисті руки до письма.

Вам необхідно: 

Великі намистинки
Пінцет
Чашка
Пластикова упаковка з-під таблеток

Гра: помістіть все намистинки в чашку, їх повинно бути стільки, скільки осередків в упаковці з-під таблеток. А разом з цим розкажіть малюку про те, як збирають годинничок на заводах, які дрібні деталі їм доводиться тримати в руках. Покажіть, як ви берете пінцетом кожну намистинку і по одній розкладаєте в клітинку. Коли всі комірки будуть заповнені, зробіть зворотний хід: нехай малюк тепер з осередків викладає намистинки назад в чашку. При цьому йде максимальна концентрація уваги у дитини.

контакти

096 086 00 00

м. Бориспіль
вул. Гоголя, 2

пн - нд 7:30 - 19:00